budak jawe

By: acaii jawe

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 21-Dec-2007 06:55 Email | Share | Bookmark
Salam AidilAdha

Entah kenapa aku rasa sambutan Aidiladha tahun ni lebih meriah berbanding tahun2 sblumnya.. mungkin sbb aku tolong lapah lembu2 tu pastu edarkan kat org kampung sampaila waktu zohor..dulu aku mmg liat je nak tolong camtu,hahaha..cuma tak dapat nak rasa daging unta tahun ni sbb unta tak sampai,huhu..kat sini mmg biasa ada unta tau..tak dapatla korang tengok unta kena sembelih kan,hehe..





Teringat dulu masa duduk ngan arwah atuk, dia tak pernah amik kalau org bagi daging korban sbb katanya daging tu untuk org miskin, dan dia berkeras ckp yang dia tak miskin..dia suh bagi kat org yg lagi susah..padahal kitorang mmg susah sangat masa tu..entahlah, mungkin sikap org dulu2 yg suka berusaha tanpa meminta2 walaupun mereka susah..tu yg aku suka ttg atuk..





Tapi skrang aku tengok siap ada yg amik sembunyi2 lagi tu..amik 2-3 plastik bwk balik pastu datang amik lagi..siap suruh anak dia datang amik skali, ingat aku tak kenal anak2 dia,hehe..aku nak tegur bukan org kampung aku..diaorg cuma menyewa kat kg aku je..takpela, mungkin tu rezeki diaorg sekeluarga..cuma dia tak sedar agaknya ramai perasan dia buat camtu,hihi..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net