budak jawe

By: acaii jawe

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 4-Jan-2009 10:35 Email | Share | Bookmark
Berdiam itu lebih baik..

Bismillahirramanirrahim..

Kekadang kita kerap membuat penilaian dan menghukum individu terhadap sesuatu perkara walaupun kita tak mendapat maklumat yang cukup..bagi aku, kekadang kita kena bertanya pada diri sendiri “patutkah aku berkata2 dalam hal ini?”, “Haruskah aku terikut2 beri penilaian padahal kita tak tahu permasalahan yg sebenar?” Kalau hanya sekadar berkata2, padahal kita sendiri tidak tahu sama ada ia membawa manfaat atau tidak maka sebaiknya kita diam sahaja..

Kalaupun kita memandang perlu untuk berkata2, maka sebaiknya berikan yang terbaik kepada orang yg mendengarnya dengan kata2 paling tulus, paling bersih dari segala niat dan motivasi yang tidak lurus..usahakanlah kata2 yang keluar dari mulut kita kemas sedemikian rupa hingga membawa manfaat dan faedah bagi diri sendiri dan orang lain..berusahalah sentiasa agar kata2 yg kita ucapkan benar2 bersih dari penambahan-penambahan dan rekaan-rekaan yang tiada ertinya..

Aku tak sihat arini..aku cuma nak tunjuk gambar kengkawan yang bertugas hingga malam pada akhir tahun 2008 di Kaunter Zakat Kajang..kutipan zakat pada hari terakhir di seluruh Negeri Selangor sahaja melebihi RM13 juta..sehari sebelum tu hampir RM10 juta..semoga semua pembayar zakat tersebut dimurahkan dan diberkati lagi rezekinya,amin..










Gambar kat atas ni time kitorang makan kat SR Kajang..Bos Kajang blanja,hehe..thanks din, semoga rezeki ko bertambah murah dan dapat blanje kitorang lagi..pasni aku dah kerja kat HQ Shah Alam semula..jalankan tugas macam biasa..

wassalam


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net